V textu níže bychom vám rádi přiblížili situace, jak postupovat v případě reklamace zavazadla.
Reklamace se řídí přepravními podmínkami dopravce, Montrealskou úmluvou, Varšavskou dohodou aj.
1) Poškozené zavazadlo/obsah zavazadla
V případě poškození zavazadla či jeho obsahu je nutné tuto skutečnost neprodleně na letišti nahlásit leteckému přepravci. V případě pozdějšího nahlášení vám letecká společnost nemusí vyhovět.
POZOR! Každá společnost při řešení přistupuje dle svých všeobecných podmínek a lhůty i možnosti se mohou v tomto směru lišit. Proto doporučujeme nahlášení poškození přímo na letišti.
Dokumenty požadované pro uplatnění reklamace:
a.) protokol o poškození (Damage Report) sepsaný u handlingového partnera
b.) palubní vstupenka
c.) zavazadlový lístek
d.) fotografie poškozeného zavazadla
e.) adresa a bankovní spojení
f.) účet s pořizovací cenou poškozeného zavazadla nebo potvrzení hodnoty zavazadla
g.) doklad o opravě zavazadla nebo potvrzení o neopravitelnosti zavazadla
2) Zpožděné a ztracené zavazadlo
Cestující je povinen v souladu s Montrealskou úmluvou nahlásit nedoručení zavazadla okamžitě po příletu do destinace u handlingového partnera (CLAIM BAGGAGE, BAGGAGE HANDLING DESK, BAGGAGE SERVICE). Sepsat protokol o nedoručení PROPERTY IRREGULATIRY REPORT (PIR) a do protokolu uvést místa, kde se bude v nejbližších 21 dnech nacházet, nebo místo, kam má letecká společnost Vaše zavazadlo doručit. Reklamace nahlášené po opuštění příletové haly letiště nejsou již akceptovány.
V případě zpoždění zavazadla více než 24 hodin má cestující nárok na proplacení nezbytných výloh. Kompenzace je vyplácena na základě předložených účtenek a jiných dokladů o úhradě nezbytných výloh. Hrazeny jsou nezbytné potřeby (hygienické potřeby, spodní prádlo, oblečení v případě delšího zpoždění zavazadla atp.). Výše je stanovena všeobecnými obchodními podmínky letecké společnosti. Nákupy zbytných předmětů (dekorativní kosmetika, luxusní zboží atp.) nejsou hrazeny.
Cestovní kanceláře nemají povinnost ztrátu zavazadel řešit. V případě, že dojde k reklamaci zavazadla v destinaci, je nezbytné kontaktovat delegáta místní agentury/cestovní kanceláře ihned po příletu z důvodu transferu na hotel a domluvit se s delegátem na dalším postupu (delegát nemá povolen vstup do zavazadlové části letiště a případné zdržení z vaší strany bez nahlášení může vnímat tak, že se zájezdu neúčastníte).
Doporučujeme sjednání cestovního pojištění i na zavazadla.