FTI insolvence - aktuální informace

 

Na této stránce Vám přinášíme aktualizované a souhrnné informace ke vzniklé situaci (aktualizace 07/06/2024)

Cestovní kancelář FTI Touristik GmbH (a její přidružené značky 5 vof Flug a BigXtra) vyhlásila 3.6.2024 insolvenci. Pro objednávky našich zákaznků platí následující:

(aktualizace k 10/10/2024)

Přinášíme aktuální vyjádření CK FTI k vyplácení odškodného: Doposud fond DRSF kontaktoval pouze zákazníky, kteří si zájezdy objednávali přímo u CK FTI. Většina zákazníků ze zahraničí si však zájezdy objednávala přes cestovní agentury. V druhé polovině října fond DRSF zveřejní internetový portál, kam budou moci cestovní agentury nahrát seznam poškozených zákazníků a jejich kontakty. Věříme, že následně proběhne vyřízení refundace již velmi rychle.

(aktualizace k 05/09/2024)

Přinášíme Vám shrnutí, v jakém stavu je vypořádání peněž po insolvenci FTI:
Platby blokované insolvenčním správcem na účtu Airstop - Část plateb, které si CK FTI nestihla strhnout inkasem z bankovního účtu Airstop před 3.6.2024, jsme z velké většiny již vrátili přímo my zákazníkům. Tyto zákazníky jsme kontakotvali separátním emailem.
Zájezdy zaplacené do FTI a dodatečné náklady placené na dovolené – uhrazené platby  kryje fond DRSF. Fond postupně rozesílá všem zákazníkům emaily s unikátním PIN-kódem, který je třeba pro vyplnění žádosti o odškodné. Dle informací od DRSF by tyto emaily měly být zaslány na naši CA, následně je předáme i s návodem jednotlivým zákazníkům. Fond DRSF již zveřejnil formulář, kde je možné vyplnit žádost (https://aufnahmeantrag.drsf.reise/start), je k tomu však potřeba zmíněný unikátní PIN-kod.
Ubytování zaplacené do FTI – Příslušný soud v Mnichově nyní 1.9. zveřejnil informaci, že v insolvenční podstatě po FTI zbývá velmi málo majetku (tzv. Masseunzulänglichkeit). Bohužel to znamená, že nedává smysl hlásit se jako věřitel do insolvenčního řízení, protože je téměř jisté, že pro vypořádání žádný majetek FTI nezbyde.

 

(aktualizace ke 08/08/2024)

DRSF začíná s procesem odškodnění
Fond DRSF informuje, že začíná s procesem vypořádání odškodného. DRSF začne postupně zasílat pro každého zákazníka email s odkazem, kde je možné škodu uplatnit. Jakmile pro naše zákazníky tyto emaily obdržíme, zákazníkům je předáme i s návodem a podklady, jak postupovat. Sami Vás budeme aktivně kontaktovat.


(aktualizace ke 11/07/2024)

Vrácení peněz přes DRSF bude bohužel ještě chvíli trvat
Novinám Stuttgarter Zeitung se podařilo od fondu DRSF získat prozatím alespoň tyto podrobnější informace k refundaci uhrazených plateb: Krach FTI se celosvětově týká ca. 250 tisíc zákazníků. V tuto chvíli fond stále zpracovává data od FTI. Vyplácení peněz je současné chvíli v přípravě a mělo by být zahájeno během několika příštích týdnů. Většina náhrad by měla být vyplacena na podzim. DRSF uvádí, že má dostatečné prostředky na pokrytí všech zájezdů. V součinnosti s předběžným insolvenčním správcem dále řešíme, zda budeme moci alespoň část peněz vracet my.



(aktualizace ke 08/07/2024)

Před více než měsícem CK FTI vyhlásila insolvenci. Bohužel za posledních 14 dní však žádné nové informace k vracení plateb zákazníkům nejsou k dispozici. Každý den sledujeme oficiální stránky FTI, pojistitele DRSF a obracíme se s dotazy na insolvenčního správce. DRSF i FTI stále uvádí, že čekají na předání potřebných dat. Nové informace budeme samozřejmě nadále hlídat. Jakmile bude možné škodu začít řešit, budeme bez prodlení všechny zákazníky aktivně kontaktovat.


(aktualizace ke 20/06/2024)

Objednávky samostatného ubytování
FTI bohužel vypovídá i všechna ostatní ubytování s nástupem po 6.7.2024 a realizovat je tedy nebude.

Velmi nás to mrzí, ale tímto jsou pro naše zákazníky zrušeny všechny cestovní služby (zájezdy i ubytování) od značek FTI / 5 vor Flug / BigXtra a žádné z nich se již neuskuteční. Jakmile budou k zájezdům k dispozici další informace od insolvenčního správce FTI a pojistitele DRSF, budeme zákazníky aktivně kontaktovat.

(aktualizace ke 18/06/2024)

Bohužel DRSF stále uvádí, že s uplatněním škody je třeba ještě počkat. DRSF čeká na předaní všech potřebných dat od FTI. Následně se všemi zákazníky spojí.


(aktualizace ke 14/06/2024)

Zrušení objednávek s termínem konání od 6.7. a později
Zájezdy - FTI nově informuje, že všechny zájezdy s odletem 6.7. a později jsou zrušené. Spolu s informacemi, jež byly zveřejněny již dříve to znamená, žádný objednaný zájezd FTI/5 vor Flug/BigXtra se již nebude konat. Úhrady zájezdů jsou samozřejmě pojištěny u Deutsche Reisesicherungsfond. Podrobnosti k výplatě ještě nejsou známe.
Samostatné ubytování – FTI uvádí, že některé služby jsou zrušené. U ostatních služeb FTI prověří, zda se přeci jen mohou ještě konat. Tyto informace zveřejní co nejdříve. Bohužel na zrušené ubytování se krytí přes Deutsche Reisesicherungsfond nevztahuje.


(aktualizace k 13/06/2024)

Jak je to s doplatky objednávek, které se mají konat po 6.7.2024
Dokud nebude vyjasněno, zda se budou tyto zájezdy/ubytování konat, nemusí zákaznic doplatky hradit. V našem systému jsme interně posunuli termín doplatky na 14 dní před před započetím zájezdu/ubytování



(aktualizace k 11/06/2024)

Uplatnění vzniklé škody
Chtěli bychom Vás ujistit, že každý den sledujeme novinky od Deutscher Reisesicherungsfonds (DRSF) a od insolvenčního správce. DRSF uvádí, že se prozatím stále přednostně věnuje zákazníkům, kteří jsou ještě na dovolené. Dále DRSF uvádí, že zákazníky, kteří zaplatili, ale nemohli se zájezdu zúčastnit, bude kontaktovat, jakmile dostane k dispozici všechna potřebná data.
Nové informace budeme nadále hlídat. Jakmile bude možné škodu začít řešit, budeme zákazníky aktivně kontaktovat.

 

(aktualizace k 07/06/2024)

Mám objednaný zájezd v odletem mezi 4.6 až 5.7. (včetně)
Tyto zájezdy jsou zrušeny. Všechny tyto zájezdy jsou samozřejmě pojištěny u Deutsche Reisesicherungsfonds (DRSF). V rámci svého zákonného mandátu zajistí DRSF spotřebitelům vrácení uhrazených plateb. DRSF bude zákazníky kontaktovat, jakmile bude vyřešena situace zákazníků, kteří se nacházejí na dovolené a jakmile obdrží a vyhodnotí všechny podklady od FTI. S uplatněním škody u DRSF Vám samozřejmě co nejvíce pomůžeme.


Mám objednaný zájezd s odletem od 6.7. a později
Tyto zájezdy nejsou automaticky zrušeny. V současné době se FTI spolu s DRSF snaží zajistit, aby mohly tyto zájezdy proběhnout podle plánu. Prozatím je nutné vycházet z předpokladu, že i přes insolvenci FTI, je cestovní smlouva stále platná. Pokud nebude možné zájezd zorganizovat, zajistí DRSF V rámci svého zákonného mandátu spotřebitelům vrácení uhrazených plateb. S uplatněním škody u DRSF Vám samozřejmě co nejvíce pomůžeme.


Mám objednané pouze ubytování (nikoliv zájezd jako kombinaci více služeb)
Bohužel na samostatné ubytování se pojištění u Deutsche Reisesicherungsfonds (DRSF) nevztahuje a za tyto objednávky DRSF náhrady vyplácet nebude. Objednávky na ubytování do 5.7. jsou v tuto chvíli také stornované. Objednávky s termínem od 6.7. bude FTI/DRSF prověřovat, zda se uskuteční – v tuto chvíli zrušené nejsou. U každé zrušené objednávky Airstop prověří, zda je možné úhradu od zákazníka alespoň z části refundovat.

 

Mám objednaný zájezd a jsem právě na dovolené
Delegátské služby pro zákazníky FTI si na místě rozdělily společnosti DER Touristik Deutschland a TUI. Tito delegáti by měli zákazníkům pomoci, pokud řeší problémy na místě. Kontakt na nového delegáta byste měli nalézt v lobby hotelu (např. na nástěnce nebo v šanonu) nebo se zeptejte na kontakt přímo na recepci. Pokud řešíte problém s nezaplaceným hotelem, se zpátečním transferem nebo letenkou, obraťte se na tento nový kontakt. Hledejte logo této společnosti:

Delegát DERTOUR (značky DER, ITS, Meiers, Jahn) pro tyto země:
- Egypt
- Turecko
- Spojené arabské emiráty
- Kanárské ostrovy
- Panama
- Sri Lanka
- Thajsko

Delegát CK TUI pro tyto destinace:
- Baleárské ostrovy
- Řecko
- Maledivy
- Mexiko
- Kuba
- Dominikánská republika

Pokud jste museli v hotelu platit znovu za ubytování, účtenky si pečlivě uschovejte.

Pro zákazníky, kteří se ještě nachází na dovolené přikládáme aktualizovaný příslib od DRSF pro hotely, že přebírají náklady za ubytovací služby. Pokud od Vás hotel požaduje úhradu za ubytování, zkuste jim předložit tento dokument s tím, že fond DRSF ubytování zaplatí.

Současně CK FTI pro klienty v destinaci zřídila tuto hotline linku: +49 89 710 45 14 98.

 

Na zájezdu jsme platili dodatečné náklady nebo se můj zaplacený zájezd vůbec neuskutečnil
O postupu, jak uplatnit škodu u fondu DRSF, Vás na tomto místě budeme detailně informovat. Jakmile budou tyto informace známé, poskytneme Vám přesný návod a pomůžeme Vám s vyplněním formulářů a vyřízením celé záležitosti. V tuto chvílí fond DRSF pouze uvádí obecnou informaci, že připraví webový odkaz, kde se bude odškodnění vyřizovat online, a že bude všechny zákazníky kontaktovat.

 

Oficiální vyjádření cestovní kanceláře nalezte zde:

 

Proč zvolit Airstop

Globe
19 let Vám přinášíme vysokou kvalitu cestování za skvělé ceny
Plane
Garance stejné ceny jako přímo u cestovní kanceláře
Compass
Největší německé a české cestovní kanceláře na jednom místě
Card
Rezervace online s možností platby platební kartou