Zpoždění/zrušení letu – jak postupovat.

Odlétáte na dovolenou nebo se z ní vracíte a váš let má zpoždění nebo je zrušen? Rádi bychom vám přiblížili obecné informace, jak v takové situaci postupovat.

Prvním krokem na letišti je bezprostřední kontaktování vaší letecké společnost, se kterou je nutno řešit konkrétní nastalou situaci. Letecká společnost situaci vyhodnotí a může nabídnout určitou kompenzaci již na letišti. Zpravidla to bývá občerstvení, ubytování, náhradní let aj. Doporučujeme vyžádat si písemné potvrzení o nastalé situaci přímo u přepravce.

Druhým krokem je žádost o kompenzaci po příletu domů u leteckého přepravce. Reklamaci je možno podat bezplatně přímo u letecké společnosti nebo za poplatek společnosti, jež se na to specializuje, např.: https://www.click2claim.eu/ V této fázi je nutné doložit i případné náklady, které vznikly nad rámec. Následně je třeba vyčkat na stanovisko letecké společnosti. Tento proces může trvat několik týdnů i v případě společnosti, jež se přímo specializuje na tyto případy (viz obchodní podmínky dané společnosti).

Společnost Airstop.cz s.r.o., zprostředkovatel prodeje zájezdů cestovních kanceláří, má díky své spolupráci se zahraničními cestovními kancelářemi v nabídce desítky leteckých společností a několik možností odletových míst i mimo ČR/SR. V každé zemi jsou účinné vlastní zákony s různými lhůtami pro vyřízení reklamace. Např. v Německu lhůta stanovena ale není vůbec, nicméně je povinností na reklamaci reagovat. Kromě zákonů daného státu existují i zákony a nařízení EU, které se týkají mj. i letecké dopravy. Konkrétně se jedná o nařízení EU 261/2004. ODKAZ 

Toto nařízení se nevztahuje na cestovní kanceláře, i když byl let součástí balíčku služeb/zájezdu. Cestovní kanceláře nemohou řešit Vaši reklamaci/kompenzaci i z důvodu GDPR. Reklamaci je potřeba podat individuálně.  

V případě, že má Váš let zpoždění:

  • a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
  • b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
  • c) o 4 hodiny nebo více v případě všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b)

máte nárok na uplatnění reklamace/kompenzace přímo u letecké společnosti. Výši náhrady a bližší informace ODKAZ 

Kdy kompenzace není možná:

  • Let byl zpožděn z důvodu následku mimořádné situace (počasí, stávka, živelná pohroma atd.)
  • Zpoždění nebylo na příletu o více než 3 hodin oproti plánovanému příletu
  • Mimoevropský letí ve směru do EU
  • Dostavení se k odbavení/přestupu nebylo včasné
  • Na změnu letu jste byli upozorněni před odletem (letecká společnost má právo změny letu)

Pokud letecká společnost vaši reklamaci/žádost zamítne a nárok na kompenzaci existuje, je možné zaslat zamítavý email od letecké společnosti na naši emailovou adresu info@airstop.cz, spolu se stručnou reklamací. Reklamaci přeložíme a zašleme pořadateli Vašeho zájezdu. Následně je postup stejný, tedy čekáme na stanovisko cestovní kanceláře.   

Zpoždění/zrušení letu – jak postupovat.

Odlétáte na dovolenou nebo se z ní vracíte a váš let má zpoždění nebo je zrušen? Rádi bychom vám přiblížili obecné informace, jak v takové situaci postupovat.

Prvním krokem na letišti je bezprostřední kontaktování vaší letecké společnost, se kterou je nutno řešit konkrétní nastalou situaci. Letecká společnost situaci vyhodnotí a může nabídnout určitou kompenzaci již na letišti. Zpravidla to bývá občerstvení, ubytování, náhradní let aj. Doporučujeme vyžádat si písemné potvrzení o nastalé situaci přímo u přepravce.

Druhým krokem je žádost o kompenzaci po příletu domů u leteckého přepravce. Reklamaci je možno podat bezplatně přímo u letecké společnosti nebo za poplatek společnosti, jež se na to specializuje, např.: https://www.click2claim.eu/ V této fázi je nutné doložit i případné náklady, které vznikly nad rámec. Následně je třeba vyčkat na stanovisko letecké společnosti. Tento proces může trvat několik týdnů i v případě společnosti, jež se přímo specializuje na tyto případy (viz obchodní podmínky dané společnosti).

Společnost Airstop.cz s.r.o., zprostředkovatel prodeje zájezdů cestovních kanceláří, má díky své spolupráci se zahraničními cestovními kancelářemi v nabídce desítky leteckých společností a několik možností odletových míst i mimo ČR/SR. V každé zemi jsou účinné vlastní zákony s různými lhůtami pro vyřízení reklamace. Např. v Německu lhůta stanovena ale není vůbec, nicméně je povinností na reklamaci reagovat. Kromě zákonů daného státu existují i zákony a nařízení EU, které se týkají mj. i letecké dopravy. Konkrétně se jedná o nařízení EU 261/2004. ODKAZ 

Toto nařízení se nevztahuje na cestovní kanceláře, i když byl let součástí balíčku služeb/zájezdu. Cestovní kanceláře nemohou řešit Vaši reklamaci/kompenzaci i z důvodu GDPR. Reklamaci je potřeba podat individuálně.  

V případě, že má Váš let zpoždění:

  • a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
  • b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
  • c) o 4 hodiny nebo více v případě všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b)

máte nárok na uplatnění reklamace/kompenzace přímo u letecké společnosti. Výši náhrady a bližší informace ODKAZ 

Kdy kompenzace není možná:

  • Let byl zpožděn z důvodu následku mimořádné situace (počasí, stávka, živelná pohroma atd.)
  • Zpoždění nebylo na příletu o více než 3 hodin oproti plánovanému příletu
  • Mimoevropský letí ve směru do EU
  • Dostavení se k odbavení/přestupu nebylo včasné
  • Na změnu letu jste byli upozorněni před odletem (letecká společnost má právo změny letu)

Pokud letecká společnost vaši reklamaci/žádost zamítne a nárok na kompenzaci existuje, je možné zaslat zamítavý email od letecké společnosti na naši emailovou adresu info@airstop.cz, spolu se stručnou reklamací. Reklamaci přeložíme a zašleme pořadateli Vašeho zájezdu. Následně je postup stejný, tedy čekáme na stanovisko cestovní kanceláře.   

Proč zvolit Airstop

Globe
18 let Vám přinášíme vysokou kvalitu cestování za skvělé ceny
Plane
Garance stejné ceny jako přímo u cestovní kanceláře
Compass
Největší německé a české cestovní kanceláře na jednom místě
Card
Rezervace online s možností platby platební kartou